Inspirerande kurserI mitt företag Gross Säljande attityder hjälper jag företag och organisationer att stärka sina varumärken Jag håller kurser för alla som arbetar med möten med andra människor. Det kan vara alltifrån säljare och butikschefer till publikvärdar och parkeringsvakter. Ni som träffar kunder hela dagarna, ni har ett så sjukt kul jobb! Mitt jobb är att påminna er om det, och det är ju inte så tokigt det heller. En kurs kan t.ex. innehålla⋯ Kommunikation ⋯ Shoppa vs. Handla ⋯ Vad dagens konsumenter vill ha ⋯ Säljande personlighet ⋯ Attityder ⋯ “Pick me up tricks” ⋯ Kunden i fokus ⋯ Att guida i produktdjungeln ⋯ Säljarna är företaget ansiktet utåt ⋯ Att jonglera många kunder samtidigt ⋯ Väldigt svårt test ⋯ Att få igång snacket ⋯ Att fokusera på befintliga kunder ⋯ Sälj alternativet istället ⋯ Fungerande merförsäljning ⋯ Framgångsrik hantering av reklamationer Det är mötet med kunden som är grejenVi pratar om vad dagens konsumenter förväntar sig och längtar efter, och ni får verktyg för att möta deras önskemål. Det är mötet med kunden som är grejen. Produkten är sekundär. Mitt jobb är att ta reda på vad ni behöverMitt jobb börjar med att identifiera vad jag kan hjälpa er med. Inför en kurs intervjuar jag uppdragsgivaren, och om det är möjligt besöker jag verksamheten för att bilda mig en uppfattning om era styrkor och svagheter. Metoderna är desamma, men kurserna skräddarsys alltid utifrån vad ni behöver. Jag anpassar innehållet till antalet deltagare, oavsett om du kommer ensam eller med hundratals kompisar. |